måndag 8 december 2008

Men hur ser jag ut egentligen?

Häromveckan var det en dam på ett café som frågade mig: "Are you Michael Caine? Because if you are, your films are really great!". Och häromdagen kom en man fram till mig på en restaurang och frågade vilket land jag kommer från. Jag sa att jag kommer från Sverige. Varpå karln kläcker ur sig: "Oh, we thought you might be Swedish. Or Russian - you look like their prime minister, that Putin guy."
     Men vad i? Är det detta mina tidiga morgonpass har lett till - ett för tidigt åldrande? Vlamimir Putin är född 1952, Michael Caine 1933. Visst, jag har några gråa hår vid främst vänstra tinningen, och om de får mig att verka 35 år äldre får jag nog överkomma min motvilja mot att färga håret. Jag kanske ska fixa några schyssta tatueringar också - pappan till en av Cecilias klasskompisar äger och driver 4-5 tatueringsställen i Venice, så jag borde kunna få rabatt.
     Som motvikt till de ovan redovisade synintrycken får jag åberopa en dam som jag pratade med i The Vasa Park, en söndag i september. Hon fascinerades av mina barn och av det faktum att jag hade hunnit skaffa tre stycken. Och som hon sa: "But you are so young! What are you? 29?"
     Bullseye!

     PS. Bullseye visar sig vara en film, gjord 1990. Med MICHAEL CAINE i huvudrollen...

Inga kommentarer: