tisdag 9 september 2008

En hemsk upptäckt...

Vi var på stranden i dag. Förutom att Cecilia blev jagad och biten av en hund i vattnet så hände egentligen ingenting. Men som jag drack ett par kalla lager i går kväll och tar kaffe mer eller mindre intravenöst varje timme så fick jag efter lunch ett brådskande ärende till herrarnas. Där gjorde jag en hemsk upptäckt. På den vita porslinspjäsens ovansida stod det FALCON och den omisskännliga loggan med ett falkhuvud i profil återfanns strax bredvid. Jag blev alldeles kall - "Really cold!" - men tänkte att nej, nej - så kan det inte vara. Men så fanns det en informationsskylt bredvid, som talade om att genom FALCONs unika koncept sparades 40 000 gallons färskvatten varje år. Då gick det inte längre att blunda för sanningen - dessutom har jag ju alltid tyckt att det är något mystiskt med smaken på FALCONs öl. Det står alltså en hel rackarns förpackningsmaskin bakom varje ni vet vad, där det varje år fylls 302 833 burkar Export, Pilz eller BBQ Lager! Fy för den lede! Hur tillverkningen av Falcon Bayerskt går till vill jag inte ens tänka på.

Inga kommentarer: