tisdag 9 september 2008

Tisdagslunch på stranden

Jag ville inte till lillestranden i dag - dels ligger den längre bort, dels är den inte så kul för mig - så jag föreslog att vi skulle till den riktiga beachen. Nä, sa tjejerna. Men vi kan göra så här, sa jag, att vi går till den stora stranden och käkar lunch och så kan ni bestämma sen om ni vill bada där eller inte. Ja, så gör vi!, sa tjejerna.
     Bada, ja tjena... hade jag släppt tjejerna i det vattnet hade jag inte sett dem mera. Vågor som är fem gånger högre än en fyraåring väller in med ett rejält dån var femtonde sekund, reser sig i perfekta surfvågor som bryter i långa tunnlar och skapar ett skummande inferno, innan vattnet med ett sugande ljud virvlar tillbaka ut i oceanen igen. Magiskt! Se bilder och videor på följande länk. http://picasaweb.google.se/sara.modig/TisdagslunchPStranden

2 kommentarer:

Karin/Staffan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Karin/Staffan sa...

Vad sägs om + 10 grader, blåst och regn dag efter dag! Varken den lilla eller stora stranden i Vallentunasjön lockar. Vi är avundsjuka och skulle gärna suttit med på stranden. Men vi får nöja oss med trevliga berättelser och härliga bilder.

Karin och Staffan