måndag 2 februari 2009

Sunrise serenade

Efter tio dagars uppehåll p.g.a. sjukdom var jag äntligen tillbaka i lergroparna och hinderbanorna. En glömd vattenflaska som jag hämtade i bilen mitt under hopprepsövningarna kostade mig 40 armhävningar. Härligt!
     Träningen i all ära, men den verkliga belöningen kommer strax efter morgonpasset, när jag styr rakt västerut på Ocean Park Boulevard och kommer upp på krönet vid 14:e gatan och får se Stilla havet glittra i rött och orange långt där nedanför samtidigt som palmkronorna ser ut att glöda i morgonsolen.
     I samma stund - klockan är då tio över sju - kommer programpunkten "Sunrise Serenade" på hissmusiksradiokanalen "ninetyfourseven, the Wave". Direkt i studion sjunger sammetsrösten Brian McKnight vid sitt Fender Rhodes-piano särskilt önskade smörlåtar för den önskandes nära och kära. Karln sjunger obegripligt bra - dessutom gör han det kl. 07.10 en måndagmorgon.
     En bra start på dagen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är verkligen flitig med ditt tränande Andreas! Du kanske kan dra igång ett bootcamp på Hässelby strandbad när du kommer hem?! Visserligen inte samma klimat och vajande palmer. Men ändå...
Här är det fortfarande mörkt när Elin lämnas på skolan vid 8-tiden, men ljusare tider väntar!
Helt otroligt förresten att ni snart kommer hem igen!
Sköt om er!
/ Lena

Northvillage sa...

Längtar inte efter Modigs bootcamp...men vi kan väl hitta en regelbunden tid för en springrunda :-) Känner fortfarande av godis suget från jul ledigheten och dessutom verkar inte regelbunden badminton och innebandy hjälpa.. :-( /Berndt