fredag 30 januari 2009

A great day in Grand View

Alice då, hon går väl också i skolan - vad gör hon om dagarna? Vi får se! Här kommer hennes berättelse om en dag i pre-K på Grand View Boulevard Elementary School.

Pappa kör mig med bilen till skolan. Så går jag in genom en grind och miss Lilly hämtar oss. Så går vi in i klassrummet. Jag lämnar väskan i ett skåp och lägger min mapp i den röda korgen vid dörren. I mappen har jag läxorna som jag har gjort.
     Sedan går jag och tar en bok och sätter mig på mattan och läser. Så säger miss Lilly att vi ska ta undan böckerna och så gör vi läxor. Mrs Tokofsky går med sin tjocka mage och tar papper och ger oss pennor och så ska vi rita fula monster. För vi gillar det.
     Så skriver vi siffror och bokstäver, Mrs Tokofsky säger vilka vi ska skriva. Så gör vi indiankronor och målar med vattenfärger så det blir pingviner. Vi ritar ballerinor och prinsessor och hänger upp prydnader som vi har gjort innanför skåpet där det finns böcker. Så sjunger vi och lär oss ramsor - "who took the cookie from the cookie jar?".
     Sedan springer vi ut på skolgården och leker. Jag leker med Rebecca - vi leker öprinsessan. Jag svingar mig i ett rep och Rebecca är i det där huset med en ruschelkana. Sedan kommer öprinsessan in till mamman och dom äter mat.
     Så ringer ringklockan och vi äter lunch. Det är pizza med mjölk, inget vatten. Efter lunchen går vi in och lyssnar på en sång och vilar. Jag och Rebecca brukar somna. Dom måste alltid väcka oss. Dom säger "Boooh!" och "Hihihi!" och ser ut som spöken och häxor. Då skrämmer vi dom tillbaka så dom blir helt rädda.
     Sedan gör vi mera läxor. Miss Lilly ger oss pennor. Sedan slutar skolan och jag går till pappa. Jag får sitta fram.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, jag hänger inte riktigt med på allt men det verkar toppen! Mycket monster och häxor och sånt, är det deras profil? Kanske var det därför ni valde Grand View Boulevard Elementary School? För att liksom få en motvikt till prinsessor och ballerinor!?
Jättekul att få läsa om Alice, hälsa henne från oss.